Naar het Parkbos…

Is de natuur op z’n mooist in de herfst ?

Oktober staat in het teken van de herfstwandeling. Dit schooljaar trekken alle leerlingen van de lagere school  in herfstoutfit en met een rijk gevulde picknickzak  naar het Parkbos, ten zuiden van Gent.  Zo leren de kinderen de groene longen van Gent en omstreken kennen. Het parkbos is een groenpool die ruimte voorziet voor het oude en het nieuwe bos in aanleg en is gelegen op het grondgebied St.Denijs- Westrem /De Pinte. Via volgende link lezen  jullie meer over dit mooi natuurgebied.

Onze kinderen oefenen heel wat vaardigheden die dag, elk op hun niveau natuurlijk: de oudsten ontfermen zich over de jongsten, ze nemen het openbaar vervoer en lezen de uurtabellen, ze gaan terug in de tijd toen Gent nog niet bestond en onze streek één bos- en moerasrijk gebied was, ze lezen de kaart en gebruiken het kompas, ze bewonderen de plaatselijke fauna en flora en dragen bij tot de zorg voor het milieu, … de kleinsten krijgen verkeerseducatie, ontdekken de mooie zwammen, vruchten en kleurrijke bladeren, volgen het pad op zoek naar de bosfee (meester Gerd bond gele lintjes aan de bomen de dag voordien), enz..

De sfeer snuiven jullie op via deze link:  http://de-wijze-uiltjes.weebly.com/kiekjes-uit-de-klas/herfstwandeling