Music for Life 2015

Nogmaals een “grote merci” aan alle ouders en familieleden die ons project voor Music for Life ondersteunden !

Begin november kwam een jongetje met het syndroom van Angelman op bezoek. De leerlingen konden zich op die manier inleven en leerden dat kinderen met een beperking ook alle kansen moeten krijgen om stappen te zetten in het leven. Ook de voorzitter van de vzw. Angelman gaf een woordje uitleg en de kinderen konden hem allerlei vragen stellen. Zo leerden ze om begrip op te brengen voor kindjes met het Angelman-syndroom en minder-vallieden. ” Misschien kunnen we ook iets doen voor de Angelman- kindjes!”, klonk het in de klassen. De leerlingen hadden een aantal schitterende ideeën om geld te verzamelen voor de vzw Angelman.

Meester Stijn en meester Bjorn verkochten zelf- gebakken koekjes.

Meester Gerd en z’n 5de hielden het bij een “ouderwetse” pannenkoekenverkoop,

Juf Catherine en de dj’s zorgden voor ambiance op de speelplaats… De kinderen konden elke speeltijd hun favoriete liedjes beluisteren,.

De leerlingen van L3 begaven zich met juf Laurence naar de Fnac om als straatartiesten de voorbijgangers te onderhouden.

De kinderen uit L6 toverden samen met juf Véronique hun klas om tot een spookkasteel. Plezier verzekerd, mits een kleine bijdrage !

Tenslotte organiseerden juf Ilse samen met de kindjes uit L2 een “reuze” speelgoedmarkt waar je allerlei spelletjes en boeken kon kopen…

Op donderdag 17/12 overhandigde de directeur een cheque van 1024 euro!!! aan de heer Peter Sel, verantwoordelijke van de vzw. Angelman.

Wat het volgend jaar wordt, horen jullie wel!

MFL