Bosklassen 2018

De reis begon goed. Iedereen was netjes op tijd, alle koffers konden in 1 auto (dank je papa Lars). De tramrit naar het station verliep vlekkeloos. Eens op de trein werd er duchtig gespeculeerd hoe de kamers er wel of niet zouden uitzien. Eens in Luik aangekomen, moesten we overstappen. Vijf minuten vertraging, 15 minuten vertraging, 45 minuten vertraging, pfff. Trein werd afgeschaft. Na een uur wachten konden we eindelijk een trein nemen richting Hamoir. Daar aangekomen waren de weergoden ons niet echt gunstig. Regen, regen en nog eens regen. Maar niks kon ons tegenhouden. Met volle vaart stapten we naar ons kasteel. Daar wachtte juf Cathérine ons op. De kinderen maakten hun kamers in orde. Dan kwam er een klein zonnetje piepen. Tijd om naar buiten te gaan. Sommigen hadden de bosjes wat onderschat en kwamen met een modderbroek terug. Na een leuke groepsactiviteit met verf (fantasiebos) was het tijd om ons bedje op te zoeken.

Tot morgen

Dag 2

Na een flinke nachtrust werden we wakker tegen 7uur. Even buiten checken … oké, niet te warm maar geen regen. Oef! Na het ontbijtbuffet maakten de kinderen hun eigen lunchpakket klaar. We moesten immers een 11 km stappen via een fotozoektocht. Einddoel : “domaine de Palogne”. Een burcht (château Fort de Logne) uit de 11de eeuw. Kennen jullie de legende van de gouden geit en Martha? Neen, vraag het gerust aan jullie jonge telg bij thuiskomst. We hopen dat ze jullie het verhaal goed kunnen navertellen. De Franstalige gids sprak van “de gastenheer en oude huwelen” :-). Nog even buiten spelen en dan in bed.

Bosklassen 2018

BK2