Op maandag 16 maart starten de inschrijvingen voor eerste middelbaar

IVG-School slaat de brugDe Gentse scholen hebben samen afgesproken dat de inschrijvingen voor het eerste middelbaar starten op maandag 16 maart 2015. Gezien de belangstelling en de aanwezigheid van leerlingen uit onze eigen basisschool (die evenwel geen voorrang hebben) organiseren we op maandag 16 maart 2015 en dinsdag 17 maart 2015 ‘collectieve inschrijvingen’, dat zijn inschrijvingen zonder afspraak.

Op woensdag 18 maart 2015 is er de infoavond met ook mogelijkheid tot inschrijven zonder afspraak. Op andere momenten wordt best een afspraak gemaakt met de directeur.

Juf Véro op de voorgrond, de leerlingenbegeleiding secundair op de achtergrond, of was het omgekeerd?

Bezoek van onze basisschool

“We hebben net de voorrangsperiode broers, zussen en personeelsleden achter de rug (februari 2015) en op dit moment is 28% van de capaciteit ingevuld, zijnde 14 leerlingen van de 50″, aldus Kris Van Huynegem, directeur.

Vanaf 16 maart 2015 starten dan de inschrijvingen voor indicator-leerlingen en niet-indicator-leerlingen. “Indien een ouder schooltoelage (=studiebeurs) heeft gehad of indien de moeder geen diploma hoger secundair heeft, dan is de leerling een indicator-leerling. Eén van beide voorwaarden volstaat.”

Van de resterende 36 plaatsen (50-14) zijn er 13 voor indicator-leerling en 25 voor de niet-indicator-leerlingen. “Het is een hele regeling die niet altijd even eenvoudig uit te leggen is aan de ouders, maar het moet in elk geval de sociale mix in alle Gentse scholen bevorderen. Inschrijven in twee scholen is niet meer mogelijk.”
Vanaf 30 maart 2015 gebeuren de inschrijvingen zonder onderscheid van indicator/niet-indicator.

Bij overschrijding van de capaciteit wordt een wachtlijst aangelegd.

2015-03-18 infoavond