Oudercomité

logo oudercomité mailWie zijn we ?

Wij zijn een dynamische, enthousiaste en creatieve groep van ouders die ons willen inzetten om het opvoedingsproject van de school in al zijn facetten te ondersteunen.

Het comité bestaat uit een vaste kerngroep en een fantastische werkgroep.

• Denktank: deze groep geëngageerde ouders zitten maandelijks samen om alles in goede banen te leiden.
    – Tal van onderwerpen komen aan bod: schoolkosten, veiligheid in en
    rond de school, e.d.
    – We doen dit in een open en opbouwende dialoog met directie en
    leerkrachten.
    – Er wordt ons advies gevraagd omtrent specifieke problemen en we
    verdedigen de belangen van de ouders en leerlingen.
  • werkgroep klasouders: zij ondersteunen en helpen de klasouders om een verbinding te creëren tussen de ouders en de klas
  • werkgroep koffiesalon: na elke vakantie organiseren zij op woensdag een gezellig moment om bij te praten na de vakantie.
  • werkgroep oudercafé: na het werk opent deze werkgroep elke vrijdag na de vakantie het oudercafé van 15u30 tot 18u00 in het salon van de school. De kinderen spelen nog even buiten terwijl de ouders kunnen bijpraten.
  • verder zijn er de verschillende vrijwilligers die ons steunen en helpen bij al onze feesten.

Het is onze bedoeling een brug te bouwen tussen school en gezin.

Wij willen het schoolleven van iedere leerling een extra dimensie geven en samen met het IVG-team school maken.

Ben je geïnteresseerd, contacteer ons
oudercomite.basis@ivgschool.be

Reacties zijn gesloten.