3de leerjaar

Afbeelding van Alain

Komen jullie even een kijkje nemen bij ons in het derde leerjaar? Dan valt jullie vast meteen op dat wij door onze leerkrachten uitgedaagd worden om initiatief te tonen en een inbreng te leveren aan de activiteiten en lessen. Zo houden wij kringgesprekken rond eigen belevenissen en de actualiteit waaruit we dan samen een nieuw thema of project laten groeien.

Wij proberen ook zo concreet mogelijk te werken. Dat betekent bijvoorbeeld dat wij niet alleen leren over de kilometer, maar samen ook écht een kilometer afstappen. Elke maand plannen we een educatieve uitstap. Deze koppelen we altijd aan een actueel thema zodat we ons nog meer betrokken voelen bij alles wat er rondom ons gebeurt. We leggen verbanden tussen mondiale thema’s en het dagelijks leven, we denken kritisch na en trachten zinvolle oplossingen te formuleren. Zo groeien wij samen op tot échte wereldburgers, we krijgen een stem en verantwoordelijkheid.

In de klas leren we alleen, in sporen, met onze partner of in groep. We krijgen hierbij de nodige ondersteuning van onze zorgleerkracht juf Mieke en van juf Leen.

Omdat we het leesplezier en de leesbeleving willen bevorderen, bezoeken we elke maand onze mooie stadsbibliotheek de Krook. We kiezen boeiende informatieve boeken en geweldige leesboeken om gezellig mee weg te dromen tijdens de dagelijkse leesmomenten met de ganse school.

Wij rekenen al tot 1000 en krijgen het cijferen ook al aardig onder de knie. We leren ook zelf teksten schrijven, want wij hebben heel wat te vertellen!

Kortom, er valt ontzettend veel te beleven in ons derde leerjaar.