workshops

workshop yoga

Juf Linda is daar al jaren in gespecialiseerd.  Zij volgde en volgt nog steeds yoga-cursussen in zowel binnen- als buitenland.

Yoga omschrijft zij als volgt :

“In yoga gaat het niet over ‘de beste zijn’ omdat elk een ander lichaam en temperament heeft.

Yoga betekent verbinden van lichaam, emoties en geest.

1 We leren verschillende houdingen aannemen, dit geeft een betere werking van de spieren, organen en bloedsomloop; Daardoor krijgen we meer zelfvertrouwen, evenwicht en soepelheid in ons lichaam.

2 Een goede ademhaling maakt ons rustiger en ontspannen.

Deze twee samen brengen meer zelfvertrouwen, emotionele groei en een betere concentratie en een beter ervaren van ons totale zelf.

workshop muziek

Muziek wordt gegeven door juf Emilie.  Zij stimuleert de kinderen in zingen, in muziek maken met of zonder instrumenten, via muzikale spelletjes enz

Onze visie :

Wie talen kent, opent de deur naar andere culturen.  In onze maatschappij, vanuit een visie van openheid en verdraagzaamheid beseffen we dat de kennis van vreemde talen belangrijk is. Daar zetten wij op in. Daarom kunnen de kinderen uit L3 en L4 één extra uur Frans volgen na school.  Voor L5 en L6 reiken we hen niet enkel 2 extra uren Frans aan maar tevens ook 1 uur Engels per week.  Ook dit gebeurt buiten het reguliere pakket.

workshop Frans

Hier verkennen de kinderen uit L3 en L4 op een speelse manier en via een muzische aanpak ( liedjes, dansjes, toneel,kookactiviteiten …) de Franse cultuur.

Het naschools Frans wordt gegeven door juf Marion, een vakleerkracht, die ook het extra Frans geeft in het 5de en 6de leerjaar waardoor er een continuïteit is.

Zij geeft de kinderen op een speelse manier het vertrouwen om Frans te durven spreken, de mooie klanken aan te leren, en het verwerven van een basiswoordenschat. Dit noemen we taalinitiatie.

workshop Engels

Juf Eline geeft, met haar liefde voor de Engelse cultuur, de workshop Engels aan de kinderen van L5 en L6.  Zij doet dit op een creatieve, ludieke en boeiende manier. Zo weet zij de kinderen op een “coole” manier te sensibiliseren voor deze wereldtaal.