De IVG-School is een doorstroomschool. Diverse studierichtingen worden ingericht vanaf de eerste graad tot en met de derde graad.
Eerste graad
Eerste leerjaar A
Tweede leerjaar A
- STEM-Wetenschappen
- Moderne talen & Wetenschappen
- Klassieke Talen (Latijn – Grieks)
- Economie & Organisatie
Tweede graad
Eerste leerjaar (3ASO) 2021-2022
- Latijn
- Natuurwetenschappen
- Economische wetenschappen
- Humane wetenschappen
- Moderne talen
Tweede leerjaar (4ASO)
- Latijn
- Wetenschappen
- Economie
Derde graad
- Latijn – Wetenschappen
- Latijn – Wiskunde
- Wetenschappen – Wiskunde
- Moderne Talen – Wetenschappen
- Economie – Moderne Talen
Lessentabel eerste graad
1A
Ons IVG-uur |
1 lesuur |
Coaching & Masterclass |
2 lesuren |
Groeivakkenworden gegeven in alle modules |
|
vak |
lesuren |
Wiskunde |
3 |
Nederlands |
2 |
Frans |
3 |
Engels | |
Lichamelijke opvoeding |
2 |
NC Zedenleer |
2 |
WOYO-urenworden gegeven in alle modules |
|
vak |
lesuren |
Wiskunde |
4 |
Nederlands | |
Frans | |
Engels |
Projecten |
|
vak |
lesuren |
Verschillende projecten per thema |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
Keuzevakken |
||
LATIJN |
ECONOMIE & ORGANISATIE |
STEM |
3 lesuren | 3 lesuren |
3 lesuren |
2A
Ons IVG-uur |
1 uur |
Coaching & Masterclass |
2 lesuren |
Groeivakkenworden gegeven in alle modules |
|
vak |
lesuren |
Wiskunde |
4 |
Nederlands |
4 |
Frans |
3 |
Engels |
2 |
Lichamelijke opvoeding |
2 |
NC Zedenleer |
2 |
Projectvakkenworden gegeven in 2 van de 4 modules |
|
vak |
lesuren |
Artistieke Opvoeding |
2 |
Geschiedenis |
3 |
Natuurwetenschappen |
3 |
Techniek |
3 |
AardrijkskundeofAardrijkskunde CLIL FransofAardrijkskunde CLIL Engels |
2 |
Wetenschappelijk Werk |
3 |
Keuzevakken |
||||
2A Latijn wordt gegeven in alle modules |
of |
2A MW worden gegeven in 2 van de 4 modules |
||
vak |
lesuren |
vak |
lesuren |
|
Latijn |
4 |
EconomieofEconomie CLIL Frans |
4 |
|
STEM |
4 |
Lessentabel tweede graad
3de jaar (3ASO)
2022-02-24 Folder IVG-School 3+4
Latijn | Nat.wet. | Econ. wet. | Mod. talen | Hum. wet. | |||
vrijzinnig-humanisme (nc zedenleer) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
actief wereldburgerschap |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
economische & financiële competenties |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
ruimtelijk bewustzijn |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||
Frans |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||
Engels |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||
taalateliers |
3 |
||||||
Duits |
2 |
||||||
Latijn |
4 |
||||||
historisch bewustzijn |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
filosofie, kunst & cultuur |
2 |
||||||
gedragswetenschappen & sociologie |
3 |
||||||
economie |
4 |
||||||
wiskunde |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
||
exacte wetenschappen & technologie |
3 |
7 |
3 |
3 |
3 |
||
lich. opvoeding |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
IVG-uur (coaching) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
WOYO+ * |
6 (van elk vak in rood 1 uur) |
||||||
32 uur |
32 uur |
32 uur |
32 uur |
32 uur |
|||
IVG-Academy (vrije keuze) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
* WOYO+ staat voor working on your own
+ aandacht voor doelgerichte differentiatie
+ groei naar autonomie
+ samen leren
via verlengde instructie, taakbrieven, peer-tutoring, stille werkruimte, …
Tijdens het wekelijkse IVG-uur worden al onze leerlingen van 3ASO in zes groepen verdeeld (van maximum 12 leerlingen) en gaan ze samen met hun coach aan de slag. Deze structurele coaching draait rond studieplanning, leren leren, probleemoplossend vermogen, zelfregulering, zelfkennis, sociale vaardigheden, welbevinden, …
4de jaar (4 Doorstroom)
Latijn | Nat.wet. | Econ. wet. | Mod. talen | Hum. wet. | |||
vrijzinnig-humanisme (nc zedenleer) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
actief wereldburgerschap |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
computationeel denken (CLIL) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
ruimtelijk bewustzijn |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||
Frans |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||
Engels |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||
taalateliers |
3 |
||||||
Duits |
2 |
||||||
Latijn |
4 |
||||||
historisch bewustzijn |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
filosofie, kunst & cultuur |
2 |
||||||
gedragswetenschappen & sociologie |
3 |
||||||
economie |
4 |
||||||
wiskunde |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
||
exacte wetenschappen & technologie |
3 |
7 |
3 |
3 |
3 |
||
lich. opvoeding |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
bootcamp (Science, Languages, Economics, Math) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
WOYO+ * en coaching |
6 (van elk vak in rood 1 uur) |
||||||
32 uur |
32 uur |
32 uur |
32 uur |
32 uur |
|||
IVG-Academy (vrije keuze) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
* WOYO+ staat voor working on your own
+ aandacht voor doelgerichte differentiatie
+ groei naar autonomie
+ samen leren
via verlengde instructie, taakbrieven, peer-tutoring, stille werkruimte, …
Lessentabel derde graad (5de en 6de jaar)
EcMt | MtWet | LatWet | LatWis | WetWis | |
vrijzinnig-humanisme (nc zedenleer) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Frans | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Engels | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
wiskunde | 3 | 4 | 4 | 7 | 7 |
natuurwetenschappen | 2 | - | - | - | - |
biologie | - | 1 / 2 | 1 / 2 | 1 | 1 / 2 |
chemie | - | 2 | 2 | 1 | 2 |
fysica | - | 2 | 2 | 1 | 2 |
geschiedenis | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
aardrijkskunde | 1 | 2 / 1 | 2 / 1 | 1 | 2 / 1 |
lich. opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
economie | 4 | - | - | - | - |
Latijn | - | - | 4 | 4 | - |
Duits | 2 | 2 | - | - | - |
fysica | + 1 | ||||
chemie | + 1 | ||||
Duits | +1 | +1 | |||
seminarie economie | 1 | - | - | - | - |
seminarie kunstgeschiedenis & wereldliteratuur | 1 | - | - | - | - |
seminarie basiseconomie | - | - | - | - | 1 |
masterclass wetenschappen | - | 1 | 1 | - | 1 |
masterclass wiskunde | - | - | 1 | - | 1 |
32 uur | 32 uur | 32 uur | 32 uur | 32 uur | |
|
|||||
IVG-Academy (vrije keuze) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
EcMt: Economie-Moderne Talen
MtWet: Moderne Talen-Wetenschappen
LatWet: Latijn-Wetenschappen
LatWis: Latijn-Wiskunde
WetWis: Wetenschappen-Wiskunde
+ = extra uren voor reeds bestaande vakken van de basisvorming