5ASO: uitwisselingsproject schiet uit de startblokken.

IMG_3749

In de periode januari – februari 2016, nemen enkele van onze leerlingen uit  5 ASO deel aan een uitwisselingsproject met de Franstalige school  ‘Institut Collège Saint-Hubert’ in Brussel. ‘We zijn ervan overtuigd dat deze uitwisseling bijzonder verrijkend zal zijn op taalkundig en op sociocultureel vlak. Een taal is immers niet enkel een vak op school maar is iets organisch, iets dat moet ervaren, geproefd en doorleefd worden‘, aldus Mevr. Trog, onze leerkracht Frans en bezielster van dit schitterend  project.

IMG_3748

Hier volgt alvast een beknopt overzicht van het verloop van deze uitwisseling.

• Donderdag 17 december: kennismakingsdag

Onze leerlingen gaan per trein naar Brussel en worden ontvangen in Collège Saint-Hubert voor ontbijt,  Franstalige “speed dating”. ’s Middag keren onze leerlingen terug naar school met de leerlingen van de Collège Saint-Hubert voor een middagmaal op de IVG-School en een rondleiding in de school en Nederlandstalige  “speed dating”.

• Maandag 11 januari – vrijdag 23 januari: uitwisseling 1

Onze leerlingen  gaan naar Brussel en volgen daar integraal alle lessen mee (in het Frans) met hun Brusselse leeftijdsgenoten.  Zij logeren in een gastgezin (ouders van leerlingen Collège St-Hubert)

• Maandag 15 februari – vrijdag 27 februari: uitwisseling 2

Leerlingen uit Brussel komen naar Gent. De Brusselse leerlingen volgen alle lessen mee (in het Nederlands) met hun Gentse leeftijdsgenoten. Zij logeren in een gastgezin (ouders van leerlingen IVG-School)