Alexandra vertegenwoordigt de leerlingen binnen en buiten de school

Woensdag heeft de vernieuwde leerlingenraad opnieuw zijn troepen verzameld. En opnieuw was er een sterke vertegenwoordiging in het salon, of is het ondertussen hun salon geworden? Want twee dagen eerder had Alexandra ook al onze IVG-School vertegenwoordigd in de vereniging van Gentse leerlingenraden. En ook hier was het salon de plaats van het gebeuren. Kortom, onze leerlingenraad maakt op korte tijd furore. Alexandra brengt verslag uit van haar vergadering.

“De bijeenkomst in het salon met verschillende scholen (waaronder Sint-Barbara College, Don Bosco Sint-Denijs, PIS, MOBI, Koninklijk Atheneum Gentbrugge) was heel interessant. We spraken over hoe de leerlingenraden in de andere scholen te werk gaan en hoe we dit van elkaar kunnen verbeteren. Daarna hebben we ook de reglementering over het inschrijven in scholen bekeken en bestudeerd, daaruit konden we leren dat er een bepaalde verdeling tussen IND/NIND-leerlingen* moest zijn en dit om een cultuurmix te verkijgen. Dit was vrij interresant aangezien ik daar nog niet veel kennis over bezat en er nu wel meer over weet dan de meeste mensen van mijn leeftijd. Ook hebben we de volgende datum vastgelegd voor onze volgende vergadering :dinsdag 22 januari vanaf 13uur. Op die dag gaan we ons voorbereiden zodat we een paar weken erna met de schepenen kunnen praten over onderandere het CLB-beleid en de studiebegeleiding van scholen in Gent. ”

* IND staat voor indicatorenleerlingen, vergelijkbaar met het vroegere GOK.

Ook vandaag was het niet alleen interessant, maar vooral ook een gezellige boel (dhr. Olivier Szafiro had deze keer meer dan voldoende brood en beleg voorzien-). Onze leerlingenraad zal binnenkort zelf naar buiten komen met zijn acties.

Samen een lekkere boterham met chocomelk voor het grote werk

Ook de Middenschool kende een grote vertegenwoordiging!

1 Reactie op Alexandra vertegenwoordigt de leerlingen binnen en buiten de school

1. Sabine Hoste schreef:

Onze leerlingenraad is absoluut MAF ! M(ening), A(ctie), F(un)
    De samenwerking tussen de verschillende graden is optimaal.