De laatste vakantieweek

Welcome back, coming home!De zomervakantie loopt stilaan naar haar eind. Volgende week is meteen ook de laatste voorbereidingsweek voor het nieuwe jaar. Directeur Olivier Szafiro kijkt nu al uit naar een nieuw spetterend schooljaar.  “Tijdens de zomervakantie hebben we, simultaan met de grote verbouwingen voor de kleuterblok, ook de speelplaats Agora aangepakt. Studenten van het vijfde middelbaar en ouders van de kleuterafdeling werkten hier aan mee. En het resultaat mag meer dan gezien worden.”
Verder blijft het leerlingenaantal in de secundaire afdeling stijgen. Nadat de middenschool vorig jaar haar maximale capaciteit had bereikt, stromen nu ook de klassen van de bovenbouw vol. Dit is uiteraard schitterend nieuws, maar het brengt ook wel wat beslommeringen met zich mee.

“Onze IVG-School moet er eentje blijven met een kleinschalig, familiaal karakter waarin iedereen zich goed voelt. We kunnen dit infrastructureel aanpakken, maar ook bij de aanwerving van nieuwe leerkrachten en de verdeling van de klasgroepen moeten we veel aandacht hebben voor eenieders welbevinden,” sluit Kris Van Huynegem aan bij zijn collega.

Op maandag 31 augustus 2015 tussen 9u en 16u kunnen alle leerlingen (en hun ouders) de boeken voor het nieuwe schooljaar ophalen, meteen een zorg minder voor de eerste schooldag.