IVG-School breidt uit!

20170919_170105 (1)De IVG-School is de laatste jaren stevig geëvolueerd. Een vernieuwd pedagogisch project, met nadruk op vrijzinnig-humanisme, talen en wetenschappen, hebben het aantal leerlingen verdubbeld in vijf jaar tijd.

Op middellange termijn opteren we voor een groter renovatie- en uitbreidingsproject binnen de schoolmuren, maar op dit ogenblik is de nood aan extra lokalen dringend.

Daarom werden we genoodzaakt om, reeds dit schooljaar, extra klaslokalen te zoeken in de nabijheid van de school. Gelukkig vonden we deze snel: aan de nrs. 3 en 5 in de Bagattenstraat.

Er komen twee klaslokalen, waar de leerlingen van onze hogere jaren lessen Latijn, wiskunde, Duits en economie zullen krijgen. De klasgroepen bestaan uit maximaal 20 leerlingen.

Een gezellige drink voor de bewoners, leerlingen en leerkrachten aan de ingang van het gebouw was een ideaal moment om kennis te maken met elkaar.