Klas 2A wordt volledig stil tijdens interview met longspecialist

KANKERHoe organiseer je een vakoverschrijdend project Nederlands – natuurwetenschappen? Hoe betrek je oud-leerlingen in onze schoolwerking? Hoe vul je doelen van een ‘brede school’ in? Hoe betrek je ouders bij het lesgebeuren? Al die vragen kregen één antwoord: een interview (voorbereid tijdens de les Nederlands) met professor Karim Vermaelen (en papa van Driss) over de werking van de longen en vooral ook de gevolgen van een disfunctioneren ervan door longkanker.

 

 

 

1-20150326_144527

De klas 2A had dit onder leiding van de leerkrachten Deborah Santens en Annelies Vandenbroecke uitstekend voorbereid, maar de leerlingen werden toch stil van dit getuigenis uit het veld. Vooral omdat leerlingen heel wat zaken herkenden binnen hun familie en vriendelijk. De reacties achteraf spraken dan ook boekdelen:

1-20150326_144540Ik vond het heel interessant en ik heb veel bijgeleerd, wat een heldere uitleg van meneer Vermaelen (Simon) / Hij straalde echt intelligentie uit (Anaïs) / Na het overlijden van mijn opa had ik nog veel vragen, waar ik nu een antwoord op kreeg.(Manon)/ Ik wist niet dat er een resem aan behandelingen bestond, ik ben echt onder de indruk. (Nikitas)/ Nu we weten welke impact roken, drinken en eten heeft op ons lichaam denk ik zeker twee keer na. (Weronika)/ Op alle vragen kreeg ik een antwoord, bedankt meneer Vermaelen. (Niger)

 

Karim Vermaelen kwam onlangs als longspecialist nog in het nieuws, zie onderstaande link. Wij zijn dan ook heel fier op onze oud-leerling en wensen hem nog veel succes met zijn onderzoek!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130614_00624022

Back to top

Geef een reactie