Tweedejaars stellen gevarieerd GWP-programma samen

Voorbereidend werkbezoek aan Technopolis

De spanning stijgt bij onze leerlingen van 2A en hun GWP-begeleiders. Maandagochtend wordt verzameld in het station Gent-Sint-Pieters. Een deel van de groep koos om via Brussel naar Mechelen te reizen, de anderen bezoeken eerst de Antwerpse Ruien. De weergoden zullen hebben hun aanwezigheid al toegezegd, dat wordt dus genieten. Ook de rest van de week oogt bijzonder gevarieerd. “De leerlingen hebben zelf meegewerkt aan het programma, zo kozen zij voor een bezoek aan Technopolis, maar boksten ze ook het avondspel van maandag, de quiz van woensdag en de fuif van donderdag in elkaar”, aldus Bram De Rycke, begeleider van dienst.

Ook de leerkrachten mochten suggesties doen voor deze ‘vernieuwde GWP’ (tot vorig schooljaar was Oostduinkerke de uivalsbasis). “Met een biotoopstudie op dinsdag, een sportdag op woensdag en het bezoek aan de Dossinkazerne is volgens ons een mooi evenwicht tussen ontspanning en leerrijke momenten gevonden”, vult begeleidster Deborah Santens nog aan.

Tijdens deze GWP-week mag u gerust onze Facebookpagina extra in het oog houden, we zorgen voor het nodige beeldmateriaal. Vrijdag keert de groep – zonder tussenstop – terug met de trein, afspraak in onze IVG-School tussen 16u30 en 17u, maar eerst beklimmen ze nog de Romboutstoren.

Viviane De Koker (foto links) sluit in het tweede deel aan bij de GWP-groep, ze geeft maandag en dinsdag nog de lessenreeks “Leren Leren” aan onze eerstejaars.

Ook Sabine Hoste maakt dezelfde beweging, burgemeester Somers zal dus een beetje geduld moeten oefenen om opnieuw op de foto te kunnen met onze IVG-guests. Andere begeleiders zijn Jolien Van Driessche, Kris Van Huynegem. Paulien en Maaike vervolledigen als stagiairs de groep.