wiskunde: zoveel meer dan een vak op school.

BIMSIII_0 (1)The Beautiful Impact of Mathematics in Society. Woensdag nam onze flamboyante leerkracht Dhr. Van Hecke zijn leerlingen van 6wewi en 6lwi mee naar de VUB om zijn liefde voor wiskunde met hen te delen. Met een aantal inspirerende lezingen wil de vakgroep mathematics van de VUB duidelijk maken dat wiskunde sexy, boeiend en bijzonder concreet kan zijn. Onze zesdejaars gingen luisteren naar ‘Toepassingen van wiskunde in medische 3D-beeldverwerking’ (Dr. Jan Schepens), naar ‘Een algoritmische kijk achter de schermen van een radiorafie’ (Dr. Eva Vandersmissen), naar ‘Lineaire algebra als een belangrijke stimulator voor quantum computinge (Eric Michiels – IBM) en tenslotte ‘Engineering the best imaginable future (François Chombar en Kristof Coddens – STEM-platform en Melexis). Als dat geen stof tot nadenken opleverde!