Aenea loopt stage op onze IVG-School

Onze IVG-School staat garant voor een goede opleiding. Dat geldt ook voor de stagiairs die hun proeflessen bij ons afleggen. Zo ook Aenea. Zij studeert binnenkort af als leerkracht Nederlands – natuurwetenschappen. Eerder deze week was ze samen met 2A aan de slag in het labo met … boter.

Aenea in de klas 2A

“De leerlingen moest getooid in labojas en veiligheidsbril het smelttraject van boter onderzoeken. Als echte wetenschappers kregen ze in groepjes per twee of drie  margarine, een gasbrander, een bekerglas met water en een thermometer. Enthousiasme alom, vooral ook omdat ik samen met de leerlingen  de splinternieuwe thermometers voor het eerst mochten gebruiken. Met een gunstig gevolg natuurlijk voor deze proef”, aldus Aenea die meteen afscheid nam van haar stageschool en zich dus voorbereidt op de arbeidsmarkt.
Wie weet, keert ze nog terug als ‘gediplomeerde leerkracht’.

Onze wetenschappers in spe

2 Reacties op Aenea loopt stage op onze IVG-School

1. Anoniem schreef:

En zij is niet de enige die stage loopt op onze IVG-School. Momenteel is zij in het gezelschap van Astrid, Jan, Rick, Julie, Tomas, Mélanie en Marine. Heel veel nieuwe gezichten te zien dus in alle jaren en klassen!

2. twentyten_posted_on
  3. Sabine Hoste schreef:

Aenea was zeer enthousiast over de sfeer op onze IVG-School en de manier waarop stagiairs begeleid worden.