Voorzitter schoolraad geeft les over politiek

Martine Verhoeve, onze voorzitter van de schoolraad, heeft aan de leerlingen van de klas 2A Taal en Talent les gegeven over politiek. Samen met Sami Sougir en Zeneb Bensafia (beiden ook al oud-leerlingen van onze IVG-School) ging ze in gesprek met hen over de werking van de gemeente- én provincieraad. De inleiding werd verzorgd door Rudy Coddens, de Gentse Schepen van Onderwijs.

Het werd voor alle partijen een spannende namiddag; de 14-jarige leerlingen hoopten samen met hun leerkracht mevrouw Deborah Santens de juiste vraagjes voorbereid te hebben, voor de gastsprekers zou het jonge publiek boeien een uitdaging worden.

Mevr. Deborah Santens licht het doel van de namiddag toe

En beide doelen werden bereikt: de vraagjes waren to the point, de antwoorden evenzeer al hadden er soms wel wat minder moeilijke woorden in gemogen. De stadshal, de voorbereidingen naar de verkiezingen, de combinatie politiek-gezin waren maar enkele items die de leerlingen bespraken met de vier gasten.

Aandachtige luisteraars

Meteen werd met deze bijzondere les een mooie apotheose geplaatst op het eerste project van het jaar binnen het nieuwe vak Taal en Talent. Of onze tweedejaars voldoende talent hebben om later ook in de politiek te gaan, zal de toekomst uitwijzen.

5 Reacties op Voorzitter schoolraad geeft les over politiek

1. Priem Hannes schreef:

Prachtig initiatief ! Democratie en de kans om dit te mogen beleven is ons mooiste goed. Tot daar de woorden van een politiek beest dat ontstond op IVG, met dank aan Luc Pylyser :-)

2. twentyten_posted_on
  3. Sabine Hoste schreef:

Bedankt Martine, Zeneb en Sami. Jullie hebben onze leerlingen een boeiende namiddag bezorgd.

4. twentyten_posted_on
  5. Kris Van Huynegem schreef:

Fijn is ook dat deze oud-studenten en de Schepen een halve dag vrij maakten om uitleg te komen geven over politiek aan leerlingen van 13-14 jaar die dus geen kiezers zijn! I like it!

6. twentyten_posted_on
  7. Amber Priem schreef:

En het haalde zelfs de krant!

8. twentyten_posted_on
  9. Christian Segaert schreef:

Hartelijk proficiat voor dit geslaagd initiatief!
    Het is hartverwarmend dat de school zich inzet om de waarden van onze democratie aan de jongeren door te geven, volledig in overeenstemming met onze “IVG-filosofie”.