IVG-School als ontmoetingsplaats voor alle Gentse leerlingenraden.

De Vlaamse Scholierenkoepel en het Lokaal Overlegplatform (LOP) van het secundair zetten opnieuw de schouders onder het leerlingenoverleg. Het verheugt ons dat ook dit schooljaar men op beleidsniveau weer werk wil maken om leerlingen van de Gentse scholen samen te brengen om na te denken en te werken rond gelijke kansen en succes voor alle scholieren. Het LOP/SO Gent en de Vlaamse Scholierenkoepel vzw organiseren deze bijeenkomst voor de leerlingen in Gent. Elke secundaire school in de LOP-regio kan een afvaardiging van twee leerlingen naar het overleg sturen. Een eerste bijeenkomst ging op onze IVG-School door op donderdag 21 november 2013, 9 tot 12 u.

• Ontvangst en kennismaking met de aanwezige scholen > uitwisselingsronde
  • Tips voor leerlingenraden: het enveloppemoment, VINGER IN DE PAP-pakket en www.sfeeropschool.be
  • SWITCH 2014: Gentse scholieren met wensen voor de volgende onderwijsminister en het Vlaams Parlement
  • Nieuws van het lokaal overlegplatform van het secundair onderwijs in Gent