Benoit as Englishman in New York

Benoit voelt zich even Charlie Chaplin

Donderdag 31 januari: er zit muziek in poëzie, er zit muziek in onze IVG-School, er zit muziek in onze leerlingen en leerkrachten, zoveel is duidelijk na de Gedichtendag. Zo ook Benoît uit het derde jaar. In de les Engels besprak hij  in haast vlekkeloos Engels het liedje ‘Englishman in New York’ van Sting en verraste nadien nog met een stevige declamatie van de tekst, uiteraard met de nodige dichterlijke vrijheid.

Hava begeleidt Arthur

Die dichterlijke vrijheid namen ook andere leerlingen ter harte, zoals in de klassen 1A waar Hava met gitaar de voorgelezen gedichten begeleidde bij kaarslicht.

Diezelfde kaarsjes zorgden dan weer voor de nodige sfeer in 2A.

Rozan koppelde muziek aan een gedicht, sfeer ten top in de klas van mevrouw Sabine Hoste en mevrouw Viviane De Koker.

De heer Hans Denayer is een wiskundige knobbel, dat weet iedereen. Met zijn muzikale talenten begeleidde hij de zesdejaars in hun poëtische zoektocht door de school.

De heer Hans Denayer met hoorn

Keryan uit het zesde jaar Economie Moderne Talen schreef de drie gedichten voor gedichtendag en droeg ze samen met zijn klasgenootjes Rania en Camille voor in verschillende klassen.

Nog meer sfeerbeelden:

[flickr-gallery mode=”photoset” photoset=”72157632658636276″]

De gedichten van Keryan kan u hier nalezen: link

4 Reacties op Benoit as Englishman in New York

1. Sabine Hoste schreef:

Ik was ontroerd door de poëtische en muzikale prestaties van onze leerlingen.
    Het is een voorrecht getuige te mogen zijn van het moment in hun leven waarop ze hun talenten ontdekken.

2. twentyten_posted_on
  3. Anoniem schreef:

Het was een fijne dag – met gedichten (muziek) ook in de wiskundeles.

4. twentyten_posted_on
  5. Viviane De Koker schreef:

31 januari, een dag met heerlijke kippenvelmomenten!

6. twentyten_posted_on
  7. Het doet me plezier te zien dat de IVG-school zo goed verder doet.