19 Olympiërs wagen hun kans!

Op woensdag 16 januari doen 19 jongens en meisjes van onze school  mee aan de jaarlijkse Vlaamse Wiskunde Olympiade (VWO). Deze bestaat traditioneel uit drie rondes (twee rondes en een finale) en wordt feestelijk afgesloten met een plechtige proclamatie en prijsuitreiking. We hopen van harte dat onze leerlingen doorstoten naar de tweede ronde en vervolgens, wie weet, naar de finale! Met de lessen wiskunde die ze over de jaren heen kregen van onze leerkrachten Mevr. De Koker,  Dhr. Eechout, Dhr. De Rycke, Dhr. Denayer en Mevr. Coens maken ze in ieder geval een prima kans om een mooi resultaat neer te zetten.

De organisatoren van de Vlaamse Wiskunde Olympiade houden er aan boeiende wiskunde en mooie of impactvolle toepassingen ervan in het voetlicht te plaatsen. Jaarlijks, n.a.v. de nationale proclamatie en prijsuitreiking, biedt VWO een forum aan een gastspreker. Vorig schooljaar was dit  drs. Jan Vonk , ex-laureaat VWO, Master aan Cambridge University  en momenteel verbonden als doctorandus wiskunde aan Oxford University, waar hij onderzoek doet over modulaire vormen.

1 Reactie op 19 Olympiërs wagen hun kans!

1. L. Coens schreef:

Alvast veel succes gewenst8 Leuk dat jullie deelnemen!