1A trekt naar Ieper en Bergues

Tijdens de GWP-week van onze tweedes kregen onze eerstejaars een aangepast rooster met onder meer lessen leren leren over de examenplanning, lessen Latijn en CLIL, maar ook een sportdag op donderdag. ‘s Anderendaags stond een uitstap naar Ieper en het Franse Bergues op het programma . “De voormiddag stond in het teken van de eerste wereldoorlog met een tussenstop aan de Menenpoort en een bezoek aan het Flanders Field museum”, aldus Mevrouw Marianne Goffin.

Ook tijdens de lessen complementair Frans (CF) wordt rond “La Première Guerre mondiale” gewerkt. Het bezoek aan het Franse Bergues, kadert ook binnen deze extra lessen Frans die onze IVG-School organiseert. “We hebben samen naar de film Bienvenue chez les ch’tis gekeken. Bergues speelt hierin een grote rol. Met een stadspel konden onze leerlingen ook kennis maken met het historische karakter van deze Noord-Franse stad”, besluit mevrouw Charlotte Vanderstuyft.