GWP eindigt met Mechels hoogtepunt

De GWP van onze tweedejaars is op bijna 100 meter hoogte geëindigd met de beklimming van de Romboutstoren via 514 trappen. Meteen het letterlijke hoogtepunt van deze GWP-week. Tijdens het afsluitende evaluatiegesprek met de leerlingen kwamen ook de andere hoogtepunten aan bod: kajak op de vijver van de Nekker, het avondspel met gekochte en verkochte auto’s, Technopolis, de heenreizen via Brussel en Antwerpen, de goede sfeer onder de leerlingen, de fuif en de après-fuiven …

Onze GWP voor de tweedejaars heeft duidelijk zijn nieuwe stek beet, onze eerstejaars mogen nu al de week van 25 mei 2015 met een dikke stift aankruisen. De begeleidende leerkrachten nemen ook de feedback van de leerlingen mee om van alle activiteiten echte topmomenten te maken. Volgend schooljaar zullen de leerlingen opnieuw het programma mee mogen opstellen. Dit schooljaar was die voorbereiding van de activiteiten door de leerlingen van schitterend tot een beetje teleurstellend. Ook dat kon beter, gaven ze zelf aan tijdens het afsluitende evaluatiemoment. Later krijgt elke deelnemer nog een geïndividualiseerd rapportje, gebaseerd op zijn/haar dagelijkse zelfevaluatie.

De verwerking van alle opdrachten wordt uiteindelijk in een schrijfopdracht gegoten, meteen het onderwerp voor het examen Nederlands.

Tot slot nog een paar sfeerbeelden, speciaal voor twee leerlingen van onze groep. Zij zullen pas later terugkijken op de deze week met de vreugde die ze heeft beheerst.

De Nekker, een schitterende plaats voor een GWP-week

Bjarne zoekt de trein naar Antwerpen

De sfeer was meteen raak

Technopolis blijft boeien

Het Vrijbroekpark, de ontdekking van onze directeur

Kajakken op de Nekkervijver, super gevoel!

Waterfun I

Waterfun II

Elias geeft toelichting over het avondspel

Werken aan de opdrachtenbundel