Achille, Florian, Ralph en Sacha: archeologen aan ‘t werk.

Vier boezemvrienden uit 1A vatten tijdens de Krokusvakantie het plan op om archeologische opgravingen te doen. Gewapend met opgravingsmateriaal  en heel wat enthousiasme trok het viertal naar hun archeologische site. Vermoedelijk had de leerkracht geschiedenis hen het een en ander in het oor gefluisterd want de exacte locatie stond bij onze archeologen in spe allang vast : een verlaten duinengordel in de buurt van de Panne aan zee.

Volgende museumstukken werden door ons opgravingsteam zorgvuldig blootgelegd : een oud OXO-flesje (vermoedelijk 1980 AD), enkele kogels en kogelhulzen uit WO II (circa 1940 AD), een Belgisch muntstukje (1991 AD), een Frans muntstukje (1916 AD) en, tenslotte, een stuk metaal van 2 m op 1 m (onbekend, volgens Ralph vermoedelijk een stuk vrachtwagen of Jeep). Van stratigrafie (nog) geen sprake bij dit jonge team : enkel het plezier en de  sensatie om samen op avontuur te gaan en om ‘iets’ op te graven. Maar daar begint het bij, nietwaar?

4 Reacties op Achille, Florian, Ralph en Sacha: archeologen aan ‘t werk.

1. Ivg Klusjesman schreef:

Cool !!!

2. twentyten_posted_on
  3. Patricia Orlans schreef:

Dit is een inspirerende uitstap voor die jongens ! Volgend schooljaar tijdens de GWP in de westhoek, zullen ze nog meer vondsten kunnen bestuderen.

4. twentyten_posted_on
  5. Szafiro_o schreef:

Ga jij ook mee op GWP? Ik weet anders een leuk adres om met de leerlingen te verblijven : de vroegere ‘Blauwe Distel’ in De Panne.

6. twentyten_posted_on
  7. Véronique De Cock schreef:

Heel leuk! Inderdaad iets om met de leerlingen te doen.