Ludo Roggeman nodigt 1A uit voor toneelstuk ‘Smoor’

De klassen 1Aa en 1Ab trekken naar de Tinnenpot voor het toneelstuk “SMOOR”, een plezierig stukje theater waar jongeren zonder autoritair gemoraliseer en zonder overdreven bangmakerij duidelijk gemaakt worden dat een sigaret weigeren een bewijs is van sterkte. Met veel humor, fijne intriges en blitse dialogen wordt SMOOR een aantrekkelijk project in het kader van tabakspreventie.

“Dit past perfect in het kader van ons gezondheidsbeleid op onze school”, aldus collega Ludo Roggeman, leerkracht L.O. en ook coördinator van het gezondheidsbeleid op onze IVG-School. Smoor is een productie van Educatief Theater Antwerpen. Dit toneelstuk zal ook in de lessen besproken worden door mevr. Sabine Hoste, onze lerares Nederlands.

De Russische professor Nicolai, een ietwat vreemd uitziende tabakoloog, geeft samen met zijn lieftallige assistente Bernadette voordrachten om te voorkomen dat jongeren beginnen met roken. Maar uitgerekend vandaag loopt deze voordracht anders dan normaal. Bernadette komt te laat en is er niet helemaal bij met haar gedachten. Ze brengt de professor zo in de war dat alles dreigt in rook op te gaan…