Back to school, coming home!

Welcome back, coming home!Het is bijna zover! De eerste schooldag staat voor de deur. 1 september, het is altijd een beetje nerveus aftellen en veel vragen spoken door het hoofd: wie zijn de nieuwe leerlingen, hebben we andere leerkrachten, hoe zal de school eruitzien met al die zomerwerken?

“We kunnen iedereen geruststellen, onze IVG-School is er klaar voor. We verwachten voor het derde schooljaar op rij een pak leerlingen meer en dat doet ons plezier. We hadden hierop gerekend vandaar de uitbreiding van de ontspanningsruimte met het Atrium en het openstellen van de vernieuwde koude refter tijdens pauzes”, aldus Kris Van Huynegem, directeur van de middenschool.

Zijn collega Olivier Szafiro beaamt dit.
“Onze IVG-School heeft met al die werken een ander en nog mooier uitzicht gekregen, maar toch zullen het opnieuw de leerkrachten en de leerlingen zijn die het gezicht van onze school worden. Iedereen is bij ons welkom, iedereen komt weer een beetje thuis, want dat thuis-gevoel willen we aan al onze ‘bewoners’ geven. ”

1 september is traditioneel een drukke dag, daarom is tijdig naar school vertrekken de boodschap. Zo kan de start van het nieuwe schooljaar (in aanwezigheid van een cameraploeg van het VRT-journaal) stipt gegeven worden.
 Afspraak maandag om 8u20 voor 1A, om 9u voor 2A en om 10u voor de hele bovenbouw.