Frans nodigt vrijdag ouders uit

Dinsdag trokken Frans en de leerlingen van de middenschool naar Binche voor een bezoek aan het internationale museum van maskers en carnaval. Binche is dan ook de Waalse tegenhanger van Aalst. De heenreis verliep een beetje stroef door een te late bus (uit de buurt van Aalst, was het een boycot?), maar uiteindelijk belandden onze leerlingen toch aan de tafel om zelf maskers te maken.

Het weer boycot dan weer de plannen voor donderdag. De begeleidende leerkrachten oordeelden dat de veiligheid in de boten niet kon gegarandeerd is door het koude weer en dus toverde de heer Ludo Roggeman met een klimmuurparcours een even leuk alternatief uit zijn hoed.

Woensdag en vrijdag staat de opbouw van de landententoostelling op het programma. Vrijdag 29 maart zijn de ouders tussen 13u35 en 15u15 van harte welkom om te komen proeven van de verschillende landen zoals Haïti, Congo, Vietnam, Senegal, …

Gilles de Binche kreeg bezoek van Frans de Gand