IVG-School maakt zich op voor bruisende week

Van maandag 25 maart tot vrijdag 29 maart belooft het weer een superweek te worden voor onze leerlingen. ‘Met Frans op reis’ ‘Link IT’ en de onderzoekscompetenties in de derde graad zijn de titels van de projectweek 2013.

“Het doel van zo’n projectweek is niet alleen klasdoorbrekend leuke dingen doen, maar ook bepaalde competenties zoals samenwerken in groep of zelfstandig iets op poten zetten of opzoekwerk al dan niet via ICT tot een goed einde brengen”, aldus de heer Arne Peleman mede-organisator van de projectweek “Link IT” van de tweede graad.

“Tijdens de projectweek staan er heel wat leuke en interessante activiteiten op het programma zoals een bezoek aan het Europees parlement, een opbouw van Hall of Fame, een cooking class, maar ook de destillatie van whisky. Alles wordt gelinkt aan de Engelse taal”, vult mevrouw Monique Geerts nog aan. Zij is uiteraard als leerkracht Engels helemaal in haar nopjes.

Ook in de middenschool vormt met het Frans een taal de rode draad door de projectweek. “Op maandag wordt er in het Frans gezongen, een schilderij van de Franse Matisse nagemaakt, Franse tekenfilmpjes bekeken en zelfs petanque gespeeld. Door een aantal native speakers mee te engageren, zal Frans de voertaal worden tijdens de workshops”, aldus mevrouw Marianne Goffin, notre professeur de Français.
Op dinsdag trekt de hele groep naar het internationale museum van maskers en carnaval in Binche, op donderdag zijn er ‘les jeux sans frontières’. Woensdag en vrijdag volgt de apotheose van weken voor-bereiding. De leerlingen en hun leerkrachten zullen dan een klas ombouwen tot een expozaal over een land met Frans als voertaal. “Mijn groep werkt rond Madagaskar en dat is een boeiende exploratietocht geworden. Ik kijk er echt naar uit”, weet mevr. Lique Van de Veire.

Ook de ouders zijn welkom op de tentoonstellingen: Vrijdag 29 maart tussen 13u35 en 15u15.  Een aankondigingsfilmpje kan u zien via de schoolpagina op Facebook: https://www.facebook.com/ivgschool

Hou zeker ook de website van de school in het oog voor de dagelijkse berichtgeving!