Grote opkomst op oudercontact

Gisteren werden de ouders van onze leerlingen uitgenodigd om de examenresultaten te bespreken met de vakleerkrachten.

Heel wat leerlingen behaalden goede tot zeer goede resultaten. In de eerste drie jaren heeft dat zeker te maken met het invoeren van de nieuwe vakken Taal&Talent en Taal&Talent&Studiemethode en met een doorgedreven leerlingenbegeleiding door zowel de cel leerlingenbegeleiding zelf als door de eigenlijke vakleerkrachten.

Leerlingen die minder goed scoorden kunnen vanaf 06/01 rekenen op extra remediëring en ondersteuning. Tal van initiatieven zijn wat dat betreft door de school genomen: tutoringslessen, persoonlijke stappenplannen, herinstuderen van examen(onderdelen), portfolio’s met remediëringsoefeningen, geïndividualiseerde inhaallessen, enz… .

Zowel onze Middenschool als onze Bovenbouw zijn immers de overtuiging toegedaan dat goede resultaten halen een gedeelde verantwoordelijkheid is: zowel leerlingen, ouders als de school moeten zo efficiënt mogelijk met elkaar samenwerken om de resultaten te maximaliseren.

De Kerstvakantie is in zicht en nu is het dus eerst tijd om allen even uit te blazen, aan introspectie te doen en om goede voornemens te plannen voor 2014. alvast een prettig eindejaar toegewenst aan iedereen!

[flickr-gallery mode=”photoset” photoset=”72157638846149125″]