Pirouettes met 1A, GWP-voorbereiding voor 2A

Deze woensdag trokken onze leerlingen van 1A naar de schaatspiste aan de Stadshal. 2A werkte de hele voormiddag rond de GWP in Mechelen. “Doel is om de leerlingen maximaal te laten participeren. Dit doen we nu door hen bepaalde activiteiten zoals het avondspel op maandag of de fuif van donderdag te laten organiseren”, aldus de heer Bram De Rycke. In het tweede deel van de voormiddag keken ze naar La Rafle, een Franse film over de deportatie van joden tijdens de tweede wereldoorlog.

“Deze film wordt georganiseerd en besproken binnen de lessen complementair Frans, maar kaderen volledig in het bezoek van onze leerlingen aan de Dossin-kazerne in Mechelen. Het is een harde film, maar dat waren zeker ook de feiten toen. Deze herinneringseducatie is absoluut noodzakelijk om op de juiste manier de tentoonstelling in de Dossin-kazerne te bezoeken”, vult mevrouw Charlotte Vanderstuyft aan.

zie affiche links

En wat deden onze schaatskampioenen uit 1A ondertussen? Zij maakten pirouettes, zorgden voor het nodige gegiechel, lieten de banaan of de pinguïn het glijwerk doen of maakten foto’s zoals onze goede vriend Björn.

1 Reactie op Pirouettes met 1A, GWP-voorbereiding voor 2A

twentyten_posted_on
  1. Sabine Hoste schreef:

Ontspannende voormiddag na de examens!