IVG-School naar Kinepolis

Woensdag trokken alle klassen naar de bioscoop voor de film ‘Trust’.  Onze IVG-School werkte hiervoor samen met de politie van Gent en Kinepolis.

De familie Cameron is een voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Totdat Annie verliefd wordt op ene Charlie die ze via teenchat.com heeft leren kennen. Na enkele maanden van onschuldig communiceren via chat en telefoon besluit Annie in te gaan op Charlies verzoek om af te spreken in een weekend dat haar ouders niet thuis zijn.

De komst van nieuwe media heeft de manier waarop mensen met elkaar communiceren ingrijpend veranderd. Het biedt ons tal van nieuwe mogelijkheden. Helaas geldt dat ook voor pedofielen. Zij gebruiken chatsites en -programma’s om onder een valse naam met minderjarigen in contact te komen. David Schwimmers Trust laat zien hoe een internetpedofiel door middel van nieuwe media het vertrouwen van de veertien jaar oude Annie wint en haar tot slachtoffer maakt. En hoe haar vertrouwen en dat van haar ouders vervolgens onherstelbaar beschadigd lijkt te zijn.

2 Reacties op IVG-School naar Kinepolis

1. Sabine Hoste schreef:

We doen er alles aan om onze leerlingen te leren zich weerbaar op te stellen.

2. twentyten_posted_on
  3. Viviane De Koker schreef:

De politie gaf enkele waardevolle tips en drukte ons op het hart om steeds alert en waakzaam te zijn voor zulke problemen. Ik hoop dat onze leerlingen beseffen dat ze steeds bij ons, de school, terecht kunnen.