IVG-School slaat de brug

20140505_082903Onze IVG-School wil een brug slaan tussen de basisschool en de bovenbouw door een verbrede eerste graad aan te bieden in het eerste jaar secundair. Taal en talent wordt de motor van de doorstroming van het zesde leerjaar naar het derde middelbaar.
“De overstap van de lagere school naar het middelbaar is voor kinderen én ouders niet altijd vanzelfsprekend. De kloof willen we overbruggen door heel sterk in te zetten op taal en talent én Latijn. We gaan op zoek naar de wetenschappelijke, wiskundige, creatieve, culturele, technische en sportieve talenten overgoten met een talig sausje, met de ingrediënten van onze leerlingenbegeleiding: Leren Leren, Leren Leven en Leren Kiezen”, aldus Kris Van Huynegem, directeur van de middenschool.

Vanaf 2015 kunnen de leerlingen in het eerste jaar kiezen uit 1A Latijn (4u Latijn als keuzevak), 1A Taal en Talent met wetenschappelijk werk of initiatie Latijn (elk 2u als keuzevak).

In het tweede jaar 2A kan gekozen worden tussen Latijn en Moderne Wetenschappen (met CLIL-economie).

Vanaf de tweede graad biedt onze IVG-School de keuze tussen Latijn, wetenschappen en economie.

Wil u meer informatie?

Aarzel niet om ons te contacteren via volgend invulformulier  http://www.ivgschool.be/secundair/inschrijven/

telefonisch kan ook via 09/265.70.60
of via mail info@ivgschool.be