Kristallnachtherdenking : herinneringseducatie

kristalGisteren, zondag 12 november om 11 u, was er zoals ieder jaar een herdenkingsceremonie voor de Gentse slachtoffers van de Jodenvervolging tijdens WO II en, breder, voor alle slachtoffers van onverdraagzaamheid/geweld overal in de wereld.

Onze leerling Zoé Van Bladel (eerste middelbaar) bracht voor deze gelegenheid het Jiddisch lied  ‘Unter deinen Weissen Sterne’ (Vilnius, Litouwen).

michael lustig

De jaarlijkse actieve deelname van onze school kadert binnen herinneringseducatie, interculturaliteit en onder meer de vakken geschiedenis en NCZ.

kristallnacht 2018

Christophe Busch, directeur van de Dossin-kazerne en tevens papa van Auke uit onze basisschool, kwam voor de gelegenheid een zeer boeiende  relaas brengen van zijn recente reis in de Balkan en legde glashelder de overeenkomsten bloot tussen mechanismen achter genocides.