Dag van het vrijzinnig-humanisme op onze IVG-School

FakkelOnze leerlingen secundair kregen vandaag van hun leerkrachten de hele dag morele dilemma’s voorgeschoteld om hun inlevings-, denk- en argumenteringsvermogen verder aan te scherpen. Vrijzinnig-humanisme beperkt zich op onze school niet tot twee uurtjes in de week tijdens het vak niet-confessionele zedenleer maar wordt door al onze leerkrachten uitgedragen. Op deze dag van het vrijzinnig humanisme zetten we immers het belang van kritisch en moreel redeneren in de kijker. Door botsende meningen worden de leerlingen uitgedaagd om hun standpunten beter te funderen, actief te luisteren naar anderen en respectvol met andere zienswijzen rekening te houden. Voorbeeldje: “Als het mogelijk zou zijn om bij een zwangerschap zelf het geslacht van de baby te bepalen, zou je dit dan toelaten of niet?” alweer een boeiende dag op school!

20171109_134424 (4)20171109_134121