Noémie en Charlotte laureaten Young Ambassador Award 2012!

Noémie Dobler (5 Latijn-Wetenschappen) en Charlotte Inghels (6 Latijn-Wetenschappen) hebben met hun peer-tutoring project de jury van de Internationale Lion’s Club weten te overtuigen van hun engagement voor een solidaire samenleving. Hun project won voor heel Oost-en West-Vlaanderen! Volgende week volgt hiervoor een plechtige prijsuitreiking in De Haan. Op nationaal niveau kregen ze een eervolle vermelding en een financiële ruggensteun voor het project.

Onze twee dynamische leerlingen hebben dit schooljaar uit eigen beweging het plan opgevat om leerlingen uit het eerste en tweede middelbaar te helpen bij hun huiswerk en hun voorbereiding op taken en toetsen. Lion’s Club Scaldis uit Gent, onder het voorzitterschap van Dhr. Antoine Van Alphen, was op zoek naar waardevolle kandidaten en selecteerde onze twee leerlingen om mee te dingen naar de prestigieuze Award. Deze ‘Young Ambassador’s Award’ is een prijs voor jongeren die zich in hun vrije tijd maatschappelijk engageren.

Ettelijke lunchpauzes werden door Noémie en Charlotte besteed aan het geven van bijlessen aan jonge scholieren met een leerachterstand. Chapeau! ‘We veronderstelden dat de drempel om hulp te vragen aan medescholieren voor sommige eerstegraadsleerlingen minder hoog ligt’, stelde Noémie. De motivatie voor dit initiatief wordt door Charlotte als volgt gesteld: ‘Als we ons steentje kunnen bijdragen om kansarmere jongeren meer slaagkansen te geven, dan doen we dat met plezier!’.

Kris Van Huynegem, directeur van onze middenschool, ondersteunde dit project van in den beginne met veel enthousiasme: “Dit prachtige initiatief past perfect bij het vrijzinnig-humanistish project van onze IVG-School”, zo stelde hij, “en ligt in de lijn van het opvoedingsproject waar de school voor gaat: inzet, participatie, solidariteit en betrokkenheid”.

Het voltallige leerkrachtenteam en de directies zijn oprecht fier en dankbaar aan deze twee leerlingen.

6 Reacties op Noémie en Charlotte laureaten Young Ambassador Award 2012!

1. Kris Van Huynegem schreef:

Een heel dikke proficiat!

2. twentyten_posted_on
  3. Leen Cannie schreef:

Super dat deze inspanningen zo mooi beloond worden!

4. twentyten_posted_on
  5. Luc Pylyser schreef:

Proficiat!

6. twentyten_posted_on
  7. Sabinehoste schreef:

Proficiat, maar vooral bedankt. Ik stel vast dat een aantal van mijn leerlingen, dankzij jullie hulp, vooruitgang boeken.

8. twentyten_posted_on
  9. Ivg Klusjesman schreef:

Dikke proficiat aan de meisjes voor dit geweldig initiatief ! Dit bewijst nog maar eens dat dit een geweldige school is !

10. twentyten_posted_on
  11. L. Coens schreef:

Dikke proficiat! Mijn oprechte bewondering voor jullie vrijwillige inzet!