Ouders opnieuw op de schoolbanken

Een enthousiaste leerkracht voor het CLIL-project

Dinsdagavond zaten de ouders van onze eerstejaars opnieuw op de schoolbanken. “We hadden de ouders uitgenodigd voor een les CLIL-economie”, licht mevrouw Jolien Van Driessche namens de leerlingenbegeleiding even toe. Lerares van dienst was mevrouw Charlotte Vanderstuyft, zij zal vanaf volgend schooljaar het vak economie in twee talen geven: in het Nederlands en in het Frans (=CLIL-economie). “De leerlingen van het huidige 1A én hun ouders moeten begin volgend schooljaar hiertussen een keuze maken. Daarom heb ik overdag een proefles aan de leerlingen gegeven en ‘s avonds aan hun ouders.”

De ouders werkten goed mee aan de CLIL-les

De reacties achteraf waren bijzonder lovend, enerzijds voor het vernieuwende project, maar anderzijds ook voor de aanpak van onze leerkracht (CLIL-)economie. Het onderwerp van de les was “Nos besoins”. Enthousiasme en engagement is wat wij nodig hebben!