Schoolraad start enthousiast schooljaar 2013-2014

Gisteren startte de schoolraad van de secundaire afdeling zijn werkzaamheden voor het schooljaar 2013-2014.

Onder het voorzitterschap van de geëngageerde Martine Verhoeve werden in een gezellige sfeer de aangebrachte agendapunten vlot besproken en becommentarieerd. Naast de aanwezigheid van vertegenwoordigers van de socio-culturele sector, de leerkrachten, de ouders en de overheid, werd andermaal de participatie van onze leerlingen met veel plezier genoteerd. De IVG-School staat voor een transparant, democratisch en participatief beleid: daar horen dus alleszins ouders en leerlingen bij.

De opmerkelijke stijging van onze leerlingenaantallen werden besproken (samen met de daaruit voortvloeiende organisatorische en infrastructurele uitdagingen), de jaarkalender, de fietsenstalling-problematiek (we worden overwoekerd door bakfietsen, tandems, tridems,…), de jaarkalender werd overlopen, de resultaten van de enquêtes welbevinden ouders en leerlingen werden onder de loupe gehouden, enzovoort enzovoort.

Het wordt alweer een inspirerend, vrijdenkend en geëngageerd schooljaar.