Seppe, Joséphine, Edward en co. in Federaal en Vlaams Parlement!

Tien van onze leerlingen van het vierde en vijfde woonden op vrijdag, 4 mei, de slotzitting van het scholierenparlement bij in Brussel. Na verschillende zittingen in Gent, waarvan ééntje in het stadhuis, mochten ze de sfeer van het echte politieke leven opsnuiven in de Wetstraat. Ze werden ingedeeld in commissievergaderingen, zowel in de Kamer als in het Vlaams Parlement, om een motie uit te werken over de aanpak van de klimaatsverandering. In de namiddag werden die moties voorgesteld en gestemd in het halfrond.

De leerlingen leken best wel onder de indruk van de grandeur van deze gebouwen, en van de ontvangst, compleet met MP’s en bodes die alles in goede banen leidden. Voor sommigen was het een overwinning om ‘iets’ te zeggen, voor anderen om ‘meerdere dingen’ te zeggen, en voor nog anderen om een goede speech te kunnen geven in het halfrond. En zo werden er grenzen verlegd, en zelfs kiemen gezaaid voor ontluikende politieke aspiraties.

5 Reacties op Seppe, Joséphine, Edward en co. in Federaal en Vlaams Parlement!

1. Edward De Vooght schreef:

Ik kan niet wachten tot volgend jaar

2. twentyten_posted_on
  3. & de andere, niet te vergeten, leerlingen; Cécile, Delphine, Aridj, Olive, Meryem, Sarah en Branwen!

• Szafiro_o schreef:

uiteraard niet! Als directeur ben ik heel fier op jullie dat jullie al de woensdagnamiddagen zinvol hebben besteed aan deze oefening in democratie

4. twentyten_posted_on
  5. Mike Stoens schreef:

Als ‘secretaris’ van één van de voormiddagcommissies kan ik alleen maar beamen: de IVG’ers in deze commisie lieten zich absoluut niet onbetuigd. Goed gedaan.

6. twentyten_posted_on
  7. Kris Van Huynegem schreef:

Politiek is belangrijk in onze maatschappij, interesse van onze jonge mensen nog meer! Bravo!