“Wij zetten in op flexibele leertrajecten”

Onze IVG-School zal in de toekomst (nog) meer aandacht schenken aan het individuele leertraject van elke leerling. Zo zal een klassenraad in overleg met het CLB, de ouders en de leerling kunnen beslissen om de attestering (A, b of C) uit te stellen tot op het einde van de graad. Langdurige ziekte zou een reden hiervoor kunnen zijn. Snuffelstages zullen dan weer nog beter voor de doorstroming moeten zorgen.

Vanaf volgend schooljaar zal ook ingezet worden op wat men ‘collectieve leertrajecten’ noemt. Lessentabellen zullen aangepast worden aan de noden. Noden van de leerlingen: in een bepaalde periode zijn extra lessen wiskunde echt nodig of  noden van de leerkrachten: bv. de leerkracht techniek wil een project afwerken en krijgt dan 4 lesuren in die week om zo intenser te kunnen werken. Telkens zullen deze flexibele trajecten vooraf overlegd worden met de leerlingen en teruggekoppeld aan de ouders.
“Met deze flexibele leertrajecten gaan we al voor op de noodzakelijke onderwijsvernieuwing. Met project- of GWP-weken maakten we al gebruik van deze mogelijkheid, nu willen we er verder op inzetten omdat we meer geloven in aangepaste trajecten op maat van onze leerlingen”, aldus Kris Van Huynegem – directeur.

1 Reactie op “Wij zetten in op flexibele leertrajecten”

1. Hannes Priem schreef:

verstandig…in die hervorming zitten inderdaad ook goede zaken, naast datgene waar iedereen naar kijkt en veel kritiek krijgt. Veel succes !