Festa Brasil geeft aftrap

Onze IVG-School heeft de ambitie om een echte kinderrechtenschool te zijn. De projectweek Brasil en het totaalspektakel Festa Brasil tijdens de opendeurdag geven de aftrap van dit project. “Een Kinderrechtenschool is een school waar kinderen zich bewust zijn van hun rechten en die van leeftijdsgenoten wereldwijd. De school geeft kinderrechten een plaats in de dagelijkse schoolcultuur: in de lessen, het schoolreglement, activiteiten”, aldus mevrouw Ellen Scharmin.
Met het nakende WK voetbal willen NGO’s zoals Kiyo aandacht vestigen op de (erbarmelijke) toestand van straatkinderen in Brailië. Onze leerlingen Taal&Talent hebben samen met hun leerkrachten het spektakel Festa Brasil voorbereid. Verschillende verhaaltjes vertellen  het leven in de favela’s.
“Volgend schooljaar is ‘de brug’ het thema van onze projectweek. Dan willen we binnen het thema kinderrechten ‘de brug slaan’ tussen kinderen in Gent, maar ook ver weg”, vult directeur Kris Van Huynegem aan.

Onze IVG-School slaat de brug tussen Brazilië en België

Onze IVG-School heeft alvast voor een stunt gezorgd, want de voorbije dagen kwamen een aantal foto’s van Braziliaanse kinderen in de outfit van onze IVG-School binnen.

Afspraak voor het totaalspektakel Festa Brasil op zaterdag 26 april 2014 om 13u30 in onze IVG-School. Inkom is gratis.

Klik hier voor de aankondiging van de projectweek 2015 “De brug”

Het WK voetbal met België, Brazilië en de IVG-School