IVG-School zwermt uit

Een foto uit de persoonlijke doos

Het belooft opnieuw een heel spannende, leuke en leerrijke IVG-week te worden  Onze leerlingen strekken vanaf maandag hun vleugels uit en verbreden hun culturele, sportieve en persoonlijke horizonten. Maandag vertrekken de laatstejaars naar Lissabon. “Een prachtige stad”, weet de heer Kris Van Huynegem.   “De verschillende wijken van de Portugese hoofdstad stralen een rijke culturele geschiedenis uit. Ze zullen wel hun beentjes mogen insmeren, want de stad is gebouwd op vele heuvels”, herinnert onze directeur van de middenschool nog zijn eigen bezoek twee jaar geleden.

De toren Belèm (zie foto boven), maar ook een fietstocht, een zitje op de legendarische tram en een fado-avond moeten van deze week een eeuwig souvenir maken. Onze zesdejaars en hun begeleiders worden vrijdagavond terug in Gent verwacht.

Na de midweekbreak op 1 mei volgen de leerlingen  van de tweede graad het voorbeeld van hun oudere collega’s. Zij trekken naar de Nederlandse Veluwe. “Een monumentaal groot natuurgebied”, aldus de heer Arne Peleman, leerkracht biologie en natuurwetenschappen. “Naast het natuurlijk aspect van de tweedaagse trekken we ook op exploratietocht in het Kröller-Müller museum, gekend van zijn uitgebreide collectie Vincent Van Gogh-werken. Logeren doen we in Apeldoorn, in een plaatselijke jeugdherberg.” Ook zij keren vrijdagavond terug.

Tenslotte is het de beurt aan de tweedejaars met een muzische uitstap richting Brussel. “We maken een muziekwandeling met tussenstop aan het MuziekInstrumentenMuseum (MIM). Daar volgen onze leerlingen onder meer een workshop percussie”, weet mevrouw Deborah Santens, organisator van dienst.