Controle boekentassen en fietsen aan de schoolpoort

Het was dinsdagochtend flink druk aan de inkompoort van onze IVG-School. Het was zelfs even aanschuiven alvorens binnen te raken. Dit alles had te maken met de dubbele controle die de werkgroep ‘Gezonde School’ en ‘Leerlingenbegeleiding’ uitvoerden. “Eerst moesten de leerlingen met en zonder boekentas op de weegschaal staan. Het verschil (= gewicht boekentas) mag om gezondheidsredenen niet meer zijn dan 10%”, aldus de heer Ludo Roggeman.

“Het is de bedoeling dat we bij overgewicht naar de oorzaken zoeken. Dat kan een slechte boekentasplanning zijn, verkeerd gebruik van de kluisjes of een manco in de klasorganisatie bij de school”, vult mevrouw Viviane De Koker nog aan. De resultaten hebben aangegeven dat er nog actie nodig is.

Even verderop stonden twee andere inspecteurs: de heren Gerd De Poorter (preventieadviseur) en Björn De Smedt checkten of de fietsverlichting functioneerde. Hiermee sluit onze school aan bij de actie van de lokale politie Gent ‘Flikker op’. Hier waren de resultaten heel bevredigend, slechts een kleine minderheid flikkerde niet op.