Mevrouw Marie Lippens is onze ‘Homo IVG-entarus!’

Marie 1Beste mevrouw Marie Lippens, gisteren is je avontuur in Homo Universalis (spelprogramma op Eén) geëindigd met proef nr 43.  Wat is er fout gegaan?

Het ging mis bij een proef waarbij ik wc papier over een draad van drie meter hoog moest gooien. Dat ging niet zo vlot als gedacht. Het was echt een nek aan nek race met de voorlaatste. Voor ik het wist was ik de laatste van de groep.

marie spel 2marie quote

Hoe ben je eigenlijk bij de 100 kandidaten geraakt?

Ik moest een filmpje maken van een minuut als selectie. Ik heb dat vorig schooljaar samen met de leerlingen van 2A gedaan. Dankzij het toffe filmpje ben ik geselecteerd!

Wat vond je de leukste en wat de moeilijkste opdracht?
De opdrachten per twee of in groep waren altijd heel leuk omdat je dan samen je geluk kon vieren. De moeilijkste opdrachten waren wel verrassend. Zo kan ik blijkbaar niet goed een rol schilderstape afrollen. Weeral iets bijgeleerd over mezelf!

Hoe reageerden de leerlingen op je deelname?
Veel leerlingen waren van in het begin enthousiast en sommige vertelden dat ze elke avond met hun gezin keken. Dat is altijd leuk om te horen! Als ik op de speelplaats liep kwamen ook de kinderen van het lager mij feliciteren. Iedereen leefde mee! Mooi om te zien!

Hoe wordt dat programma opgenomen? Zijn dat meerdere proeven per keer?
Per maand waren er altijd een of twee weekends met opnames. Dan deden we 6 spelletjes op een dag! Het waren zeer toffe maar soms vermoeiende dagen.

marie vriendenOp tv lijkt het wel dat de deelnemers heel erg met elkaar begaan zijn. Heb jij dat ook zo ervaren?
Dat was eigenlijk het leukste aan heel de ervaring, de vriendschappen die zijn ontstaan. Door zoveel dagen dicht bij elkaar te leven en alles samen te doen ontstaat er een speciale band.

Wie is volgens jou de grootste kanshebber op winst?
Ik gun het echt iedereen van de overblijvers. Ik hoop wel een beetje dat dit jaar voor de eerste keer een vrouw wint!

Wat onthoud je van dit avontuur?
Vooral de euforie die je voelt als je een spelletje tot een goed einde hebt gebracht. Om als volwassene nog eens zo te mogen ‘spelen’ dat raad ik iedereen aan!

Proficiat, voor ons ben je de ‘homo IVG-entarus’!

marie einde