Watermeloenen winnen IVG-quiz

Jurylid Noémie overhandigde de wisselbeker aan de Watermeloenen

De Watermeloenen hebben woensdag nipt de finale gewonnen van de kersen tijdens de IVG-quiz. Dit is de eerste van een hele reeks activiteiten die de leerlingenbegeleiding van de middenschool en de leerkrachten van het zesde leerjaar samen organiseren om zo de doorstroming te verbeteren. “Met deze quiz willen we de leerlingen van het zesde leerjaar kennis laten maken met de vakken uit het middelbaar”, aldus mevrouw Sabine Hoste. “Het is nu het derde jaar op rij dat we deze activiteit op poten zetten en de kinderen zijn achteraf altijd razend enthousiast”, vult juf Véronique nog aan.

6de leerjaar en 1A vormen samen een ploeg

Het waren dus de Watermeloenen die de meeste juiste antwoorden hadden op vragen zoals “Met welke stad hebben Romelus en Remus te maken?” “Wat is de betaalmunt in Engeland? Benoem een aantal belangrijke Gentse plaatsen op een kaart.”
De komende weken staan nog tutorlessen, de infoavond, de opendeurdag en een gezamenlijke sportdag op het programma.

Woensdag stond er met de toneelvoorstelling “De Kale Zangeres” nog een tweede activiteit op het programma. Aan de lachdecibels te horen, was ook dit een schot in de roos. De acteurs van dienst waren onze eigen zesdejaars uit het middelbaar.

Mevrouw Lynn Demartin als quizmaster van dienst

Een strenge, maar rechtvaardige jury

Een formidabele vraag over Stromae

Vlak voor de vertoning "De Kale Zangeres"