Wolkbreuk teistert onze school

Een ware wolkbreuk heeft donderdagochtend een deel van onze IVG-School onder water gezet. Sabine Hoste, onze leerlingenbegeleidster, getuigt. “Ik was toevallig met mijn zoon en man aanwezig op school om de pas aangekochte IKEA-meubeltjes voor ons bureeltje van de leerlingenbegeleiding in elkaar te steken. Het was mijn zoon Anthony die heel alert reageerde toen het plafond in het lokaal van juffrouw Véronique deels te pletter viel. Het water stroomde naar beneden. Gelukkig konden we het met vereende krachten opvangen zodat een grotere schade werd vermeden.”

Ook Christian Segaert van de Immobolière en zijn vrouw Pascale trachtten zoveel mogelijk water te keren.
“We zijn net terug uit vakantie en kwamen eens naar de zomerwerken kijken, maar al snel hadden we een dweil in onze handen. We konden wel niet voorkomen dat de smurrie ook in bepaalde delen van het secretariaat terechtkwam.”

“De dakgoot aan de voorkant van het gebouw kon het overvloedige water op korte tijd niet slikken en daardoor zocht het zijn weg via de zolderverdieping, gelukkig waren we op dat moment niet alleen op school”, vullen Björn en Rudy van onze technische dienst nog aan.

Onze verzekeraar was snel ter plaatse en een dossier van waterschade zal ingediend worden. De lessen zullen zonder problemen kunnen starten op 1 september.