Eerste examen in oktober?

20141015_093223

Mevrouw Deborah Santens bijt de spits af met haar examen

“Ja, dat klopt! Vandaag hebben de leerlingen van 1A hun examen natuurwetenschappen afgelegd”, meldt leerkracht Deborah Santens. “Door het invoeren van flexibele leertrajecten hadden de leerlingen de voorbije weken 2u natuurwetenschappen i.p.v. 1 en hebben ze de komende weken geen les meer voor dit vak. Om instructie en evaluatie kort bij elkaar te houden hebben we beslist om het examen ook meteen te organiseren. Voordeel is nu wel dat het vak natuurwetenschappen niet meer in het examenrooster van december zit.”

Het organiseren van dergelijke collectieve flexibele leertrajecten hangt ook samen met de vernieuwde trajectevaluaties. Hiermee wil onze IVG-School een belangrijke stap zetten binnen het competentiegericht (en breed) evalueren.

20141015_093239

Zou Jesse alles juist hebben?

20141015_093348

Goed nadenken!