IVG-School ontvangt Tine Heyse, Schepen voor Milieu, Klimaat, Energie en Noord-Zuid

IMG_2653

De Milieudienst van de Stad Gent zette vandaag,  in samenwerking met de Provincie Oost-Vlaanderen,  haar tenten uit op onze IVG-School voor hun belangrijke info-namiddag ten behoeve van het secundair onderwijs. De deelnemers werden eerst getrakteerd op een gezonde broodjeslunch en konden rustig grasduinen in de levende bibliotheek.

Mevrouw Tine Heyse, Schepen voor Milieu, Klimaat, Energie en Noord-Zuid gaf om 13u30 het startsein voor een heel interessante en informatieve namiddag. Meer dan dertig leerkrachten uit een tiental verschillende Gentse secundaire scholen zakten af om meer te weten te komen over het vernieuwde MOS (milieuzorg op school ), over Klimaatscholen en om informatie te krijgen bij de talrijke werkwinkels van organisaties die zich inzetten om de ecologische voetafdruk van scholen zo klein mogelijk te krijgen. Mike Stoens, MOS-coördinator Provincie Oost-Vlaanderen en Sigrid Eggermont, Milieudienst Stad Gent, gaven heel wat tips&tricks aan de opgekomen enthousiaste leerkrachten.

Onze Schepen van Onderwijs, Mevr. Elke Decruynaere, ondersteunt ten volle het engagement van de Gentse scholen om tegen 2050 van Gent een klimaatneutrale stad te worden.

Ook de IVG-School mocht haar visie omtrent groene scholen en haar doelstellingen met de opgekomen participanten delen.  Vervolgens werden, via een becommentarieerde rondleiding, de tot nu toe gerealiseerde projecten getoond. Ondermeer ons Terras, onze Velodroom en het door de leerlingen van onze basisschool onderhouden kruidentuintje konden op heel wat enthousiasme rekenen.

Als afsluiter bracht de flamboyante Veerle Malschaert een fragment uit haar spetterende show ‘Eco Diva’, gevolgd door een zeer sympathieke drink. Voorwaar een geslaagde namiddag!

P1040503 P1040508 P1040512 P1040516 P1040519 P1040524 P1040535 P1040545