Jobruil zorgt voor positieve vibe

ochtendconcert-001

Een muzikale start!

Vrijdag 3 oktober was de (vervroegde) dag van de leerkracht en zoals het hoort, ging deze niet onopgemerkt voorbij op onze IVG-School. Anna, Nina, Sania, Hava en Victoire waren de eersten die om half acht de job van onze poetsdienst overnamen.  ‘s Middag trokken ze nog naar de keuken om daar een handje toe te steken. Ondertussen was Kris Van Huynegem (directeur) verantwoordelijk voor het onthaal en de leerlingenadministratie. Een telefoontje van een ouder, een leerkracht die wat later zou aankomen, de aanwezigheden tijdens het eerste lesuur noteren, het was maar het begin van een drukke voormiddag.
Simon als leerkracht-001Maar de dag startte muzikaal, dienstdoend directeur Hilde Van Doorselaer en wiskundig muziektalent Hans Denayer trakteerden alle leerlingen en hun collega’s op een mini-concert. Voor deze speciale dag, de dag van de leerkracht waarop Olivier Szafiro als directeur bovenbouw plaatsnam  in de klas van het vijfde jaar, waarop Jolien Van Driessche het secretariaat achter zich Hilde Van Doorselaer en Alexandra als directeur-001liet en opnieuw leerling werd van het zesde middelbaar in de les Spaans, de dag waarop Simon zelf de les Frans gaf aan zijn medeleerlingen, terwijl Marianne Goffin in de les aardrijkskunde haar geografische kennis mocht toetsen. Alexandra, directeur voor één dag, moedigde dan weer Rozan en Josette aan om hun les geschiedenis tot een goed eind te brengen. Zelf had ze mee voor een koekenbuffet gezorgd voor de leerkrachten.

De hele carrousel van deze jobruil bracht een heuse zindering door de school en iedereen begon met iedereen over zijn of haar job te praten en vooral … te appreciëren. En net dat was het nobele doel van deze actie. Onze leerkrachten zijn niet alleen vandaag belangrijk, maar elke dag en samen met de directies, leden van het secretariaat,  leerlingen, ouders, poetsdienst, technische dienst en keukenploeg maken zij deel uit van onze IVG-familie.

poetsploeg-001

Poetsdienst voor één dag