Quizmaster geeft primeurs volgend schooljaar weg

De KIWI’s hebben de eerste IVG-wisselbeker binnengehaald door de quiz over de verschillende vakken in het middelbaar te winnen. De ploeg werd gevormd door de helft leerlingen uit het zesde leerjaar aangevuld met eerstejaars. Doel is op een ludieke manier kennis te maken met de vakken in onze klassen 1A en 2A.

Opmerkelijk waren de primeurs die quizmaster dhr. Olivier Szafiro losliet tijdens de vragenreeks. Zo werd het vak “Project taal en talent” voor 1A niet-Latijn en 2de moderne wetenschappen gelanceerd. “Dit vak vervangt in het eerste jaar klassieke studies en in het tweede jaar de vakken dactylo en aardrijkskunde. We willen met dit project de leerlingen nog beter begeleiden in hun taal- en talentontwikkeling.

De leerlingen krijgen in de komende weken nog meer uitleg over de vernieuwingen en tijdens de infoavond van 18 april zullen ook de ouders van de eerstejaarsleerlingen alle vragen hieromtrent kunnen stellen”, aldus dhr. Kris Van Huynegem, directeur van de middenschool.

Een tweede nieuwtje ging over de wijzigingen in de lesuren. “Er wordt vanaf 1 september gestart om 8u20 in het secundair. Na drie lesuren volgt een pauze van 15 minuten met nog eens twee lesuren voor de middagpauze van 12u45. Na de middagpauze vervolledigen nog twee of drie lesuren de lesdag. We starten dus om 8u20 en eindigen om 15u15″,  licht dhr. Olivier Szafiro, directeur secundair tweede en derde graad toe.

2 Reacties op Quizmaster geeft primeurs volgend schooljaar weg

1. Kris Van Huynegem schreef:

Proficiat aan de winnaars en dat waren gewoon alle groepen!

2. twentyten_posted_on
  3. Sabine Hoste schreef:

Proficiat voor de voorbereiding, organisatie en presentatie van dit fantastisch initiatief.
    S.Hoste