Alle Menschen werden Brüder

Op initiatief van Dhr. Vandecasteele, onze leerkracht Duits, kwamen op 23 november de Duitstalige leerlingen op bezoek van het Atheneum Eupen. Vorig schooljaar waren het onze leerlingen van het vijfde middelbaar die bij hen te gast waren en deze keer was het aan de IVG-School om gastheer te zijn. De voorbije maanden hebben beide groepen leerlingen brieven (jawel, brieven, geen e-mails) naar elkaar geschreven.

In de voormiddag hebben de leerlingen samen ontbeten, verschillende taaloefeningen gedaan (Duits-Nederlands-Frans) en taalspelletjes gespeeld. In de namiddag zijn beide groepen de Gentse historische binnenstad ingetrokken op fotozoektocht.

In maart gaan onze leerlingen nog eens op bezoek in Eupen. Verbroedering is immers een werk van lange adem en kan niet beperkt worden tot een eenmalige actie.

1 Reactie op Alle Menschen werden Brüder

1. Jjtorck schreef: