Olive en Meryem schenken 400 euro aan weeshuis

Als vrijzinnig-humanistische school konden we uiteraard niet doof zijn voor de oproep van onze vrienden van het Huis van de Mens (De Mens.Nu – UVV) om ons mee in te zetten tijdens de jaarlijkse Werelddaidsdag. Zodoende hebben onze leerlingen van de derde graad  de voorbije weken heel wat condooms verkocht in het kader van Wereldaidsdag ( 30/11).  De opbrengst van deze actie (400 euro) werd tijdens het benefietconcert in de Centrale- Gent op het podium plechtig overhandigd aan de ambassadrice van een weeshuis voor kinderen van aidsslachtoffers in Zuid-Afrika. Deze ambassadrice, de gevierde actrice Hilde Van Mieghem, was bijzonder opgetogen met deze kleinschalige maar symbolische solidariteitsactie : ‘Ik vind het fantastisch dat de jonge mensen van de IVG-School tijd hebben vrijgemaakt  om hun engagement te tonen voor mensen over de hele wereld die het slachtoffer zijn geworden van AIDS. Hartverwarmend! Bedankt!

Het benefietconcert, een organisatie van vzw Sprinkle en DeMens.nu, was een succes : onze delegatie leerkrachten (Mevr. Sliwinski, Mevr. Trog, Mevr. Scharmin) konden zich van achter hun infostand bij tijden niet meer inhouden om heupwiegend te dansen op de intense noten van Natalia, Sioen, The Van Jets, Headphone en vele anderen.

5 Reacties op Olive en Meryem schenken 400 euro aan weeshuis

1. Jjtorck schreef:

Zeer mooi initiatief maar weten jullie hoeveel er van die 400€ effectief naar het weeshuis zal gaan?

2. twentyten_posted_on
  3. Luc Pylyser schreef:

Gelukwensen!

4. twentyten_posted_on
  5. Viviane Dekoker schreef:

Bravo voor dit initiatief!

6. twentyten_posted_on
  7. Pascale Loore schreef:

Prachtig initiatief! Proficiat!